משכנתא לשיפוץ דירה

בדרך כלל, כאשר רובנו שומעים על המנוח משכנתא, הדבר גורם לנו מיד לחשוב על הלוואה ייחודית אשר ניתנת למי שמעוניין לרכוש נכס נדל״ן. אמנם אין מדובר במקריות, מכיוון שאכן חלק ניכר משוק המשכנתאות קשור לעסקאות נדל״ן. עם זאת, קיים גם הלוואות משכנתא לצרכים שונים, ולמטרות שונות כגון משכנתא לשיפוץ דירה.

כידוע, שיפוץ דירה יכול להגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים, כאשר לא תמיד ברשותנו הסכום הזה. בדיוק לשם כך נועדה משכנתא לשיפוץ דירה. מדובר בהלוואה שהיא זולה יותר באופן יחסי מלקיחת משכנתא עבור דירה, בעיקר במידה ויש ברשותכם משכנתא על דירה קיימת, ובלבד סך ההלוואה לא עולה על חמישים אחוזים מהנכס.

לא רק לרכישת דירה: משכנתא לשיפוץ דירה

לעיתים קרובות, מי שגר בדירה ישנה, מעוניין לערוך שינויים ולשפר את חזות הבית. שיפוץ הינה אפשרות נפוצה במיוחד מהסיבה כי לרבים אין הון עצמי לרכישת דירה חדשה, זאת בעקבות העלויות הגבוהות של הנדל״ן בישראל. בהתאם לכך, אין ספק כי שיפוץ יסודי הינה אפשרות נגישה וזולה יותר.

כמו כן, משכנתא לשיפוץ הדירה הינה גם השקעה חיובית לעתיד, זאת בעקבות הסיבה כי שיפוץ ושיפור מראה הדירה בסופו של דבר מעלה את ערך הדירה. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי תנאי משכנתא לשיפוץ דירה עלולים להיות פחות אטרקטיבים, בגלל שסיכון האשראי הינו גבוה יותר מבחינת הבנק.

החדשות הטובות הן כי לקוח ותיק בבנק, בעל היסטוריה תקינה לאורך זמן, בהחלט יכול לקבל תנאים נוחים ואטרקטיבים בכל זאת. כך או אחרת, כמו כל לקיחת משכנתא, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות פרטי, מקצועי, ומנוסה, אשר יעזור לכם לעבור את התהליך על הצד היעיל והטוב ביותר, לנהל משא ומתן מול הבנק, וכמובן לקבל את התנאים הטובים ביותר.

התנאים הנדרשים לקבלת משכנתא לשיפוץ דירה:

  1. בראש ובראשונה, עליכם להיות רשומים כבעלים של הדירה בטאבו, במנהל מקרקעין וכדומה
  2. חוזה מסודר וברור של השיפוץ מול הקבלן המבצע, אשר כולל את תיאור השיפוץ והסכום המלא
  3. עליכם להיות בעלי הכנסה יציבה ובטוחה
  4. עליכם להיות בעלי נכס אשר ראוי לשיעבוד לצורך הלוואה
  5. במידה והנכס כבר משועבד לבנק, עליכם לוודא כי נותרו לכם אחוזי מימון עבור ניצול משכנתא נוספת

מהו הגובה המקסימלי שניתן לקבל?

הסכום של משכנתא לשיפוץ דירה יכול להגיע עד שבעים אחוזים מערך הדירה, זאת במידה ומדובר בנכס יחיד אשר נמצא בבעלות שלכם. במידה ויש ברשותכם יותר מנכס אחד, תוכלו לקבל עד חמישים אחוזים מערך הדירה.

קיבלתם משכנתא לשיפוץ דירה? מה חשוב לעשות לפני התחלת השיפוץ?

לפני שאתם מתחילים לשפץ בפועל, חשוב במיוחד לחשב מראש את הסכום המלא והמדויק, על מנת שלא תגלו באמצע התהליך כי נשארתם ללא כסף להשלמת השיפוץ. לאחר מכן, חשוב לוודא כי אכן קיבלתם משכנתא לשיפוץ דירה ואתם יכולים לעמוד בכל התנאים ובהחזר החודשי.