משכנתא למסורבים

משכנתא למסורבים הינו תחום נפוץ במיוחד במדינת ישראל, זאת בעקבות יוקר המחייה, והעובדה כי עבור רבים, המצב הכלכלי הינו מורכב. ניתן לחלק את מסורבי המשכנתא לשתי קבוצות עיקריות, הראשונה, לקוחות אשר בבעלותם היסטורית אשראי שלילית, השנייה, לקוחות אשר קיימת בעייתיות מסיימות עם הבטוחה שנועדה לשעבוד, כלומר, הנכס.

קיבלתם סירוב מהבנק? החדשות הטובות: קיימת משכנתא למסורבים

במידה והבנק סירב לתת לכם משכנתא, עדיין קיים סיכוי גבוה וטוב כי תוכלו לקבל משכנתא הן בנק אחר והן מגוף פיננסי חוץ בנקאי. אמנם המטרה של הבנק היא להעניק משכנתא, אך ישנה רשימה מוגדרת ומפורטת של לקוחות אשר להם הבנק לא מוכן להלוות את הכסף. מדובר בלקוחות אשר נחשבים ללקוחות בסיכון.

לקוחות מסוג זה בדרך כלל בעלי היסטוריית אשראי בעייתית, כגון בעיות בהוצאה לפועל, חשבונות מעוקלים, פשיטות רגל, וצרות פיננסיות נוספות. במקרים מסוג זה, הבנקים למעשה מסרבים לספק משכנתא, מהסיבה כי הם מניחים כי ישנה סבירות גבוהה לאי עמידה בתנאים ולהחזר חודשי קבוע.

מדוע הבנק מסרב להעניק משכנתא?

אודות כל לקוח של הבנק קיים מאגר מידע רחב ומפורט. מדובר על מאגר אשר פתוח הן בפני מאגרי הבנקים השונים, רשויות מקומיות והן בפני חברות האשראי. למעשה, סירוב הבנק נוטה להתחלק לשני סוגים. האחד, לקוח אשר בקשתו מוגזמת בעיניו של הבנק (למשל, ביקש משכנתא בשיעור של שמונים אחוזים), השני, לקוח בעל עבר פיננסי בעייתי.

מה עושים במצב של סירוב מהבנק?

בראש ובראשונה, כאשר הבנק מסרב להעניק לכם משכנתא, חשוב כי תבינו מה הסיבה לכך. במידה ומדובר בסירוב טכני, בעקבות סכום בקשה גבוה, או שיעור מימון גדול, תוכלו פשוט לתקן את הבקשה ולבקש סכום נמוך יותר. כמובן כי ניתן לפנות לבנק נוסף, או לגורם חוץ בנקאי אשר מעניק משכנתא למסורבים.

עם זאת, חשוב לדעת כי במקרה שהבנק מסרב להעניק לכם משכנתא באופן גורף, בעקבות עבר פיננסי בעייתי, אז המצב מעט יותר מורכב. עם זאת, החדשות הטובות כי משכנתא למסורבים הינה אפשרות קיימת, נפוצה, וזמינה אשר קיימת עבור כל מי שקיבל סירוב מהבנקים השונים

אפשרות נפוצה של משכנתא למסורבים: מימון חוץ בנקאי

כאמור, במידה ולא הצלחתם לקבל משכנתא מהבנקים השונים, גם לאחר ניסיון לצרף ביטחונות, ערבים וכדומה, קיימת אפשרות נוספת, שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות בישראל, והיא מימון במקום אחר. או ליתר דיוק, מימון על ידי גורם חוץ בנקאי.

אחרי הכל, משכנתא הינה הלוואה לכל דבר, אשר יכולה להינתן לא רק על ידי הבנקים, אלא גם על ידי חברות האשראי, חברות ביטוח, חברות מימון חוץ בנקאיות, מימון ישיר, ועוד. ניתן אף להגיע במקרים רבים להלוואה בסדר גודל של היקף ההלוואה אשר ביקשתם, כאשר הנכס ישמש כבטוחה.

כמו כן, חשוב לדעת כי קיים פקטור משמעותי של זמן, כאשר ככל שמתרחקים מהנקודה בה הייתה בעיה כלכלית, אז הגורמים השונים מתייחסים ביתר סלחנות, ומעניקים צ׳אנס נוסף.