משכנתא חוץ בנקאית

משכנתא חוץ בנקאית הינה למעשה הלוואה אשר ניתנת על ידי גופים אשר אינם מוגדרים בנק. אותם גופים מורשים מטעם משרד האוצר, להעניק הלוואה כנגד שיעבור נכס, לטווח ארוך. אותם גופים פועלים למעשה באותה מתכונת של הלוואת משכנתא, ממש כמו הבנקים השונים בארץ, ברמת הליך שיעבוד נכס, חתימה על מסמכים וכדומה.

אפשרות פופולרית ומועדפת על רבים: משכנתא חוץ בנקאית

ניתן לראות כי בשנים האחרונות, משכנתא חוץ בנקאית נמצאת בצמיחה ושגשוג, זאת מכיוון שהגופים השונים אשר מציעים הצעות מחיר, מתחרים בשוק המשכנתאות הרחב, אשר לרוב מתקשים ליישר קו עם הצעות מחיר חיצוניות בעקבות מגבלות רבות.

בנוסף, אחד היתרונות המהותיים והחשובים של לקיחת משכנתא חוץ בנקאית הוא העובדה כי מדובר על הלוואה אשר אינה חוסמת הלוואה בנקאית אחרת בעתיד, כך שהלווה למעשה משאיר לו את כל האפשרויות פתוחות.

היתרונות של משכנתא חוץ בנקאית

  1. גופים חוץ בנקאיים אינם כפופים לרגולטור של הבנקים, ולכן תהליך קבלת אישור המשכנתא הינו פשוט וקצר יותר ברוב המקרים.
  2. משכנתא חוץ בנקאית מהווה פתרון אידיאלי ומהותי עבור לקוחות מסורבי בנקים.
  3. משכנתא חוץ בנקאית מהווה מקור מימון ללווה אשר נמצא בתהליך משפטי, בעל נתוני אשראי לא תקינים, אשר סביר כי יקבל סירוב בבנק, או בחברות הביטוח השונות.
  4. משכנתא חוץ בנקאית מתאפיינת בתהליך בירוקרטי קצר ופשוט יותר.
  5. משכנתא חוץ בנקאית יכולה לחסוך מכירת נכס במקרים מסוימים, דרך כינוס נכסים, ובכך פותרת בעיית חוב, בזמן נתון.

קיבלתם סירוב מהבנק? כדאי שתכירו: משכנתא חוץ בנקאית

יתרון מרכזי נוסף של לקיחת משכנתא חוץ בנקאית הוא המיידיות והזמינות הגבוהה. למעשה, ניתן לקבל משכנתא על ידי גורם חוץ בנקאי גם במקרים בהם הבנק לא אישר קבלת משכנתא. עם זאת, חשוב לזכור כי תנאי משכנתא חוץ בנקאית (ריבית, פריסת תשלומים, וכדומה) משתנים בהתאם לרמת הסיכון הקיימת במתן ההלוואה.

בנוסף, משכנתא חוץ בנקאית מתאפיינת בגמישות גבוהה, הן מבחינת האפשרות להשלמת ההלוואה, והן מבחינת התנאים. זאת בשונה מהבנקים, אשר פועלים תחת הוראת בנק ישראל בנושא משכנתא, וכפופים לאותם חוקים באופן מלא. לעומת זאת, חברה חוץ בנקאית, יכולה ליטול סיכון גדול יותר, ואינה כפופה לחלוטין להוראות.

מה חשוב לבדוק?

כאמור, כיום קיימים גופים חוץ בנקאיים רבים אשר מציעים לקהל הרחב משכנתא חוץ בנקאית. ניתן לראות כי קיימת תחרות בריאה בשוק ההלוואות והמשכנתאות, אשר בסופו של יום, מאפשרת לנו ליטול הלוואה לכל מטרה, בין אם מדובר על שיפוץ הבית, רכישת רכב חדש, חתונה, וכדומה.

עם זאת, מה שפחות חשוב הוא מטרת ההלוואה, אלא בדיקה מעמיקה של יכולת ההחזר. כמו כן, חשוב במיוחד לערוך סקר שוק רחב, לבדוק את הצעות המחיר השונות והאפשרויות הקיימות. תהליכים מסוג זה יכולים להיות מרתיעים ללא ידע וניסיון בתחום. לשם כך, ניתן להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מקצועי, אשר מתמחה בתחום.