משכנתא לדירה מקבלן

ההבדל המהותי בין משכנתא לדירה מקבלן לבין משכנתא רגילה הוא בעבודה כי דירה מקבלן הינה פעמים רבות רק על הנייר. במילים אחרות, לא תמיד היא קיימת. למעשה, רכישה של דירה אשר עתידה להיבנות חושפת את הקונה, וכמובן גם את הבנק, לסיכונים מגוונים ורבים, החל מעליית מחירי בנייה, ועד לשינוי במצב הכלכלי של הקבלן.

בשונה מכך, דירה רגילה, קיימת, ולכן השאלה המרכזית היא מהו הערך האובייקטיבי שלה. חשוב להבין כי הבדלים אלו משפיעים באופן ישיר על אפשרויות המימון השונות, וכמובן על התנאים והריבית. כך או אחרת מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתא מקצועי, אשר מתמחה בתחום של משכנתא לדירה מקבלן.

מדוע חשוב להיעזר ביועץ משכנתא?

יועץ משכנתא אשר מתמחה בבקשת משכנתא לדירה מקבלן למעשה מכיר את המגוון רחב של פתרונות פיננסיים, סוגי המשכנתאות, הריביות אשר מקובלות בשוק, ובהתאם לכך, יכול להתאים עבורכם את האופי והסוג של המשכנתא, לצרכים שלכם, וכמובן לפרופיל הפיננסי.

כאמור, משכנתא לדירה מקבלן למשכנתא רגילה. כאשר רוצים לרכוש דירה מקבלן, יש צורך להיערך באופן מעט שונה, זאת מכיוון שנדרש לשלם סכום גבוה יותר של כסף טרם הכניסה לדירה, ובמקרים רבים יש צורך לשלם גם שכירות על הדירה הנוכחית, וגם משכנתא על הדירה העתידית, שטרם נבנתה.

משכנתא לדירה מקבלן: פרמטרים חשובים

  1. אין נכס קיים: למעשה, לבנק, ממנו אתם מבקשים לקבל משכנתא לדירה מקבלן, אין נכס ממשי להסתמך עליו, ולכן מדובר על מקרה חריג, אשר מוביל לתנאים שונים ביחס למשכנתא רגילה.
  2. הוצאות כפולות: בקבלת משכנתא לדירה מקבלן אתם צריכים לשלם על הנכס העתידי במקביל לתשלום שכירות.
  3. הוצאות משלימות: רבים לא לוקחים זאת בחשבון, אך פעמים רבות מתעורר צורך להשתמש במוצרים פיננסיים נוספים על מנת לקבל את המשכנתא.

מה היתרונות בלקיחת משכנתא לדירה מקבלן?

  1. בדרך כלל, דירה מקבלן הינה זולה יותר באופן משמעותי מדירה קיימת.
  2. אפשרות של התאמה אישית של הנכס, לצרכים האישיים.
  3. הקפאה של מחיר הדירה, זאת עד להשלמת הבנייה בפועל.

לסיכום

ניתן בהחלט לראות כי רכישה של דירה מקבלן, וקבלת משכנתא לדירה מקבלן בהתאם, כרוכה בסיכונים שונים. פעמים רבות, רבים מאיתנו, יכולים לקבל החלטות כלכליות שגויות, זאת בעקבות העדר ידע בתחום, או ניסיון. לכן, מומלץ וחשוב להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות פרטי.

התפקיד המהותי ביותר של יועץ משכנתא הוא ללוות אתכם לאורך כל הדרך, לייעץ, לתמוך, ולעזור לקחת את ההחלטה הטובה ביותר. כמו כן, יועץ משכנתא מכיר את התחום לעומק ולרוחב, מה שמעניק לו יתרון חשוב במיוחד.

כמובן כי כמו כל רכישה של שירות מסוים, חשוב לערוך סקר שוק רחב ומקיף, ולבחור בסופו של דבר את יועץ המשכנתאות המקצועי, הטוב, והמנוסה ביותר, כזה שיבטיח לכם את קבלת התנאים המתאימים ביותר בהתאם למצב הכלכלי הנוכחי, והעתידי כאחד.