יועץ משכנתא לדירה ראשונה

ניתן לראות כי רבים אשר מעוניינים לרכוש דירה נעזרים בלקיחת משכנתא, זאת בעקבות המחירים הגבוהים בשוק הדיור בישראל. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון כי לקיחת משכנתא מהווה מחויבות ואחריות רבים, בהתאם לכך, יותר ויותר בוחרים בייעוץ וליווי צמודים ומקצועיים על ידי יועץ משכנתא לדירה ראשונה.

למעשה, יועץ משכנתא לדירה ראשונה מאפשר תכנון טוב ומקצועי יותר לקראת הסכם המשכנתא. ללא ייעוץ מקצועי, קשה להיות בטוחים כי אכן קיבלנו את התנאים הטובים ביותר. יותר מכך, תהליך בקשת משכנתא, ניהול משא ומתן, ועוד, יכול להפוך למסע מתיש וארוך ללא ידע מקצועי בתחום.

מדוע מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ משכנתא לדירה ראשונה?

כאמור, שוק הנדל״ן בישראל הינו גבוה במיוחד, ובעקבות כך אינו מאפשר לרכוש דירה ראשונה, ללא הון עצמי. כאן בדיוק נכנסת לתמונה האפשרות של הלוואה ייחודית הנקראת משכנתא. מדובר בהחלטה מכרעת וחשובה במיוחד, אשר מומלץ להיערך אליה באופן הטוב ביותר.

המטרה העיקרית של יועץ משכנתא פרטי היא ללוות אתכם לאורך כל התהליך, החל מבקשת ההלוואה, ועד קבלתה, בתנאים הטובים ביותר. כמו כן, יועץ משכנתא לדירה ראשונה מנהל עבורכם את כל הבירוקרטיה, משא המתן, ומגוון רחב של שירותים נוספים, אשר יורידו ממכם טרחה רבה ולחץ.

הכללים לקבלת משכנתא עבור דירה ראשונה

ברכישה של נכס ראשון, המימון המקסימלי הינו שבעים וחמישה אחוזים משווי הנכס, כאשר פריסת התשלומים הינה רחבה בדרך כלל, ומתאפשרת עד שלושים שנים, כאשר אורך המשכנתא משפיע באופן ישיר על גובה הריבית אותה תשלמו. כך שככל שהפריסה תהיה קצרה יותר, כך הריבית תהיה נמוכה יותר.

תנאי ההלוואה נקבעים על ידי כושר ההחזר של הלווה, כאשר קבלת משכנתא אידיאלית מצריכה בראש ובראשונה איזון נכון בין עלויות הריבית, תזרים מזומנים, ומשך חיי ההלוואה. כמו כן, לאחר קבלת המשכנתא על הלווה לטפל בנושאים רבים כגון בטחונות, ביטוח חיים, ביטוח מבנה, ועוד.

אילו דרישות קיימות במשכנתא לדירה ראשונה?

  1. הכנסה חודשית קבועה ובטוחה
  2. סכום הכנסה פנויה אשר גבוה פי 3 מסכום ההחזר הרצוי
  3. התנהלות תקינה בחשבון הבנק (כלומר, ללא פיגורים, החזרת צ׳קים וכדומה)
  4. היסטוריה נקייה, ללא הגבלות ועיקולים
  5. אישור העברת הון עצמי למוכר

לסיכום

כאמור, ההחלטה לקחת משכנתא הינה מהותית וקריטית בכל שלב בחיים. בהתאם לכך, מומלץ לשכור את שירותיו של יועץ משכנתא לדירה ראשונה. כאשר אנו נעזרים בשירותיו של איש מקצוע, אנו משפרים באופן ניכר ומשמעותי את הסיכוי לקבל משכנתא בתנאים האטרקטיבים והטובים ביותר.

ייעוץ מקצועי יאפשר לנו להיות בטוחים ושקטים לאורך כל הדרך כי אכן קיבלנו את הסיוע המרבי באחת מן ההחלטות החשובות בחיים. כאמור, רק החלטה נכונה, תניב את התוצאה הטובה ביותר, כזו שתאפשר עמידה בתנאים ובהחזר, ותתאים באופן המושלם לסגנון החיים והעתיד לבוא.