משכנתא כהלוואה

כנקודת מוצא, חשוב לדעת כי משכנתא הינה למעשה הלוואה לכל דבר. עם זאת, התנאים, הריבית, והפריסה של משכנתא שונים מהלוואה רגילה. כמו כן, ההבדל המהותי ביותר בין משכנתא להלוואה רגילה הוא כי משכנתא משמשת ברוב המקרים לרכישה של נכס נדל״ן, ואילו הלוואה רגילה יכולה לשמש למטרות רבות. עם זאת, בשנים האחרונות ישנה אפשרות אשר משנה את חוקי המשחק, והיא משכנתא כהלוואה.

משכנתא כהלוואה הינה למעשה הלוואה אשר כוללת שעבוד של נכס נדל״ן, ולכן היא מתאפיינת בתנאים טובים ונוחים יותר. כמו כן, יתרון מובהק של משכנתא כהלוואה הוא כי ניתן לקחת אותה לכל מטרה.

משכנתא כהלוואה: פתרון אידיאלי

במידה ויש ברשותכם כבר נכס אותו ניתן לשעבד, תוכלו לקבל משכנתא כהלוואה, אשר נקראת גם משכנתא לכל מטרה, או משכנתא משלימה. הלוואה זו הפכה פופולרית במיוחד בשנים האחרונות, ומאפשרת את קבלת הכסף לכל מטרה. כמו כן, תוכלו לקבל עד חמישים אחוזים משווי הנכס כנגד שעבודו לבנק.

בנוסף, משכנתא כהלוואה מאפשרת קבלה של סכומים גבוהים במיוחד, עבור כל מטרה כגון שיפוץ הבית, מימון חתונה, השבחת נכס, לימודים ועוד.

ההבדל בין הלוואה רגילה לבין משכנתא כהלוואה

משכנתא כהלוואה מתאפיינת בתנאים וריבית טובים יותר, זאת בעקבות הביטחון שהבנק צובר על ידי שעבוד הנכס. בנוסף, ישנו הבדל ניכר ומהותי בפריסת התשלומים. תשלומי משכנתא למעשה מתפרסים על פני עשרות שנים, זאת בשונה מהלוואה רגילה, אשר מתפרסת על פני תקופה קצרה (שנים בודדות בלבד).

מדוע משכנתא כהלוואה משתלמת?

משכנתא יכולה ללא כל ספק להיות משתלמת יותר בהשוואה להלוואה רגילה, זאת בעקבות אחוזי הריבית הנמוכים, התנאים, והפריסה הארוכה. כמו כן, חשוב לזכור כי כל הלוואה צריכה להישקל לגופה, כאשר יש לקחת בחשבון כי בכל מסלול והצעה יתרונות וחסרונות. פרמטרים חשובים שיש לקחת בחשבון הם הסכום הנדרש, מצב פיננסי, הון עצמי וכדומה.

מי יכול לקבל משכנתא כהלוואה?

למעשה, כל בעל נכס אשר אין ברשותו משכנתא, או בעל משכנתא קטנה, יכול להגיש בקשה לקבלת משכנתא כהלוואה, לכל מטרה. רוב הבנקים מוכנים להעניק עד כחמישים אחוזים מערך הנכס, כלומר, במידה והנכס אשר בבעלותכם עולה מיליון שקלים, תוכלו לקבל הלוואה על סך 500,000.

האם ניתן לקחת משכנתא כהלוואה בבנק אחר?

ברוב המקרים, הבנק אינו מאפשר קבלת משכנתא שניה על אותו הנכס בבנק אחר. לדוגמא, במידה ואתם בעלי דירה ומשכנתא בבנק מסוים, את התוספת על המשכנתא, תצטרכו לקבל אך ורק באותו הבנק.

לסיכום, הביקוש סביב משכנתא כהלוואה הגיוני בהחלט, מהסיבה הפשוטה כי הלוואה מסוג זה מאפשרת לרבים לקבל מזומן באופן פשוט ומהיר יחסית, למטרות שונות ומגוונות. אך חשוב לזכור, כי ממש כמו כל תהליך בקשת הלוואה, מומלץ לערוך סקר שוק, לבצע השוואה, ובמידת האפשר להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתא מקצועי, פרטי, אשר מתמחה בתחום.