משכנתא כהלוואה

משכנתא כהלוואה הינה למעשה הלוואה אשר נכס נדל״ני משועבד כנגדה. הלוואה זו נחשבת לבטוחה יותר מצידו של המלווה, ובהתאם לכך מוצעת בריבית נמוכה יותר ביחס להלוואות אחרות. חשוב לדעת כי הבנק נוטה להגביל את סכום ההלוואה, בהתאם למטרת ההלוואה ולשווי הנכס, כאשר על הלווה להוכיח את היכולת לעמוד בתנאי ההלוואה ובהחזר החודשי.

מתי כדאי לקחת משכנתא כהלוואה?

בניגוד לאפשרות של משכנתא כהלוואה, הלוואה רגילה ניתנת ללא צורך בביטוחים, בטחונות, שעבוד, וכדומה, ולכן הינה קצרה ופשוטה יותר באופן משמעותי. עם זאת, הלוואה זו מוגבלת עד לסכום מסוים, נמוך יותר ברוב המקרים ממשכנתא. בנוסף, הלוואה רגילה נחשבת לבעלת סיכון משמעותי יותר מצידו של הבנק, ולכן מתאפיינת בריבית גבוהה יותר, ובפריסה קצרה יותר של התשלומים.

משכנתא כהלוואה הינה אפשרות מעולה במידה ויש צורך במימון נכס נדל״ן. במידה ויש ברשותכם כבר נכס, ניתן לבחון את האפשרות של נטילת משכנתא לכל מטרה, אשר ממש כמו שמה, יכולה לשמש לכל דבר, החל מרכישת רכב חדש, מימון חתונה, שיפוץ בבית, מימון טיפול רפואי וכדומה.

כמו כן, חשוב לזכור כי נטילת משכנתא כהלוואה מתאימה יותר כאשר יש צורך בסכומים גבוהים, או בפריסה למשך תקופה ארוכה. יתרון נוסף בקבלת משכנתא כהלוואה הוא כי מסלולי הריבית הינם רבים יותר, ונוחים יותר.

ההבדל בין הלוואה למשכנתא

קבלת הלוואה רגילה מתאפיין בתהליך פשוט, קצר ומהיר יותר ביחס לקבלת משכנתא כהלוואה. כמו כן, הלוואה רגילה מאפשרת מימון מהיר למטרות רבות, בטווח קצר. ניתן לראות כי מי שבוחר לקחת הלוואה רגילה בדרך כלל עושה זאת עבור צרכים כגון סגירת מינוס, לימודים, חופשה ועוד.

חושבים לקחת משכנתא כהלוואה? הנה כמה טעויות נפוצות שחשוב שתכירו

הדירה אותה אתם רוכשים אמורה להישאר לשנים רבות, ובמקרים מסוים אף לכל החיים. כך שבמידה ואנו עושים טעות בבחירת ההלוואה, קשה לתקנה, ולעיתים היא בעלת משקל משמעותי.

  1. קפיצה מעל הפופיק: ניתן לראות כי רבים מתפתים לבקש סכום גבוה במיוחד, מבלי לחשוב כמה צעדים קדימה ולהבין האם יוכלו לעמוד בתשלומי ההחזר החודשי.
  2. טעות בחישוב ענייני מיסוי
  3. טעות בבחירת המיקום של הנכס
  4. טעות בבחירת מסלול המשכנתא. המשכנתא חייבת להתאים להכנסה החודשית הפנויה של המשפחה, ולכן בחירת המסלול הינה קריטית ומהותית. החזר חודשי כבד מדי, ריבית גבוהה מדי, יכולים לגרום לבעיות פיננסיות רבות, פיגורים בתשלום, וצרות נוספות.
  5. חוסר התייחסות לקנס בעתיד. גם כאן מדובר בטעות שכיחה במיוחד, כאשר רבים אינם לוקחים בחשבון את האפשרות לסגור את המשכנתא או לפרוע חלק ממנה.
  6. ריבית: רבים נוטים להתפתות לריבית הנמוכה ביותר, אך חשוב לזכור כי מדובר ברוב המקרים בריבית מסוכנת מהסיבה כי היא עולה ויורדת בהתאם לשוק. העדיפו ריבית קבועה, אשר לא זזה לאורך כל תקופת המשכנתא, גם אם היא מעט יותר גבוהה.