מחזור משכנתא לחסכון

עולם המשכנתאות הינו עולם רחב ומגוון במיוחד, כאשר ניתן למצוא כמה וכמה דרכים בהן ניתן להוזיל באופן ניכר את עלויות ההלוואה, לקבל תנאים טובים יותר, ואף לשנות את כמות ההחזר החודשי. ניתן לראות כי בשנים האחרונות אחת האפשרויות היותר נפוצות ומבוקשות היא מחזור משכנתא לחסכון.

מחזור משכנתא לחסכון הינה שיטה קלה אשר יכולה לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים, ובמקרים מסוימים אף מאות אלפי שקלים. על מנת לבצע מחזור, יש בראש ובראשונה לבדוק את הכדאיות, ולהבין האם באמת משתלם לעשות את התהליך.

מחזור משכנתא לחסכון: מתי עושים?

בלי קשר למחזור המשכנתא, מומלץ לערוך בדיקה יסודית של תנאי המשכנתא אחת לשנה, זאת על מנת להישאר עם יד על הדופק. מלבד הבדיקה השנתית, קיימים מספר מצבים אשר בדיקה מעמיקה, ובמקרים מסוימים גם מחזור משכנתא לחסכון:

  1. ירידת ריבית במשק: במידה וגיליתם כי ישנה ירידה של ריבית, מומלץ כי תבדקו האם הריבים שלכם אכן משקפת את המציאות החדשה, או שאולי אתם משלמים הרבה יותר.
  2. צורך בשינוי ההחזר החודשי: במידה ולקחתם משכנתא לפני כחמש שנים, בהחזר חודשי של 3,000 שקלים, וכיום אתם יודעים כי אתם יכולים לשלם 4,000 שקלים בכל חודש, זוהי הזדמנות מעולה לבצע שינוי מסלול המשכנתא, על ידי מחזור משכנתא לחסכון. כמו כן, גם ההפך הוא נכון, במידה וההחזר החודשי מקשה עליכם, ניתן לערוך מחזור על מנת להוריד את ההחזר החודשי.
  3. החזר סכום גבוה: במידה ואתם מעוניינים לשלם סכום גבוה מהשכנתא, הדבר אומר כי תנאי המשכנתא עתידים להשתנות, מה שעלול להוביל למצב של מחזור המשכנתא.

כיצד ניתן לבדוק אם מחזור המשכנתא משתלם או לא?

בראש ובראשונה, עליכם לבדוק האם אכן כדאי לכם בכלל לבצע מחזור משכנתא, זאת על ידי הוצאת דו״ח יתרות עדכני של המשכנתא מהבנק. דו״ח זה כולל את המסלול המדויק של המשכנתא, גובה הריבית, גובה ההחזר, התקופה שנותרה, ומידע אודות עמלות פירעון מוקדם.

לסיכום

אין ספק כי במהלך חיי ההלוואה, משתנים מפעם לפעם התנאים המקובלים בשוק, בין אם מדובר על ריביות אשר יורדות והופכות נגישות ואטרקטיביות יותר, ובין אם אלו מסלולים חדשים אשר מציעים רווח גדול יותר ללקוח. מחזור משכנתא לחסכון הינו למעשה תהליך אשר מציע ללקוח שיפור ניכר בתנאי המשכנתא, בהשוואה לתנאים הקודמים.

באמצעות מחזור משכנתא לחסכון, ניתן לחסוך כסף רב, שכן תכנון חכם ונכון של משכנתא, באמצעות מסלול מתאים, מביאים לחיסכון ניכר ומשמעותי, קיצור של שנים, ועוד. עם זאת, חשוב לזכור כי לא כל משכנתא הינה כדאית למחזור. לכן, בעת מחזור משכנתא חשוב ורצוי לפנות ליועץ משכנתא מקצועי, אשר מתמחה בתחום.

יועץ משכנתאות מקצועי, בעל ניסיון והתמחות בתחום, יוכל לעזור לכם להבין האם תהליך המחזור אכן משתלם וכדאי עבורכם. בנוסף, היועץ מלווה אתכם לאורך כל הדרך, כך שאתם יכולים להיות רגועים ושקטים כי תקבלו את התנאים הטובים ביותר.