משכנתא פנסיונית

לאחרונה, בעולם הרחב והמגוון של המשכנתאות, רבים נחפשים למושג משכנתא פנסיונית. ניתן לזהות משכנתא זו גם באמצעות השם משכנתא הפוכה. למעשה, משכנתא פנסיונית הינה משכנתא אשר רלוונטית לבני הגיל השלישי, כאשר מדובר על מסלול ייחודי רק להם.

מה היא משכנתא פנסיונית?

רובנו מכירים את המסלול הרגיל, משכנתא עבור זוגות צעירים אשר נועדה לעזור להם לרכוש את הדירה הראשונה שלהם. אך משכנתא פנסיונית הינה משכנתא ייחודית אשר ניתנת ללווה כאשר הדירה כבר נמצאת בבעלותו. במשכנתא מסוג זה, הלווה משעבד את הנכס תמורת כסף נזיל. אותו כסף יכול ללכת לכל מטרה, חתונה, עזרה לילדים, טיול משפחתי, מחייה, טיפול רפואי וכדומה.

אנשי הגיל השלישי, אשר להם מיועדת משכנתא פנסיונית, בדרך כלל מתקשים להשיג סכומים גבוהים של כסף באופן עצמאי, לכן, למי שבבעלותו דירה, יש האפשרות לשעבד את הנכס, ולקבל תמורתו הלוואה.

העתיד הכלכלי בידיים שלכם

הקהל המרכזי של משכנתא פנסיונית הוא כאמור בני שישים ומעלה, כאשר רוב הלקוחות חוששים מלקיחת הלוואה או מבקשת כסף ועזרה מילדיהם. בדיוק לשם כך נועדה משכנתא פנסיונית, מדובר באפשרות יעילה ונוחה במיוחד, אשר מתאפיינת בהליך בירוקרטי קצר ופשוט באופן יחסי בהשוואה למשכנתא רגילה.

למי משכנתא פנסיונית מתאימה?

מי שעבר את גיל שישים, זכאי לקבלת משכנתא פנסיונית, כאשר ברשותו נכס מגורים אותו ניתן לשעבד. בנוסף, בני הגיל השלישי, אשר נשאר ברשותם יתרה נמוכה של משכנתא, יוכלו אף לשעבד את הנכס, ולהחליף את המשכנתא הנוכחית, במשכנתא הפוכה.

אל תתפשרו: תפנו לאיש מקצוע מומחה

ממש כמו כל תהליך של לקיחת משכנתא, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתא פרטי, מקצועי, אשר מתמחה בתחום. איש מקצוע מסוג זה יוכל למצוא עבורכם את המשכנתא בתנאים הנוחים והאטרקטיבים ביותר, בהתאם לאופי שלכם למצבכם הכלכלי.

 

 

 

ניתן לראות כי חלק מבני הגיל השלישי יעדיפו להישאר לגור בדירה בה הם חיים, גם לאחר השעבוד, מה שדורש תנאי מסגרת מסוימים, ויש מי שיעדיף לעבור להתגורר בבית אבות, ולקבל את הכסף באופן שוטף אל חשבון הבנק. מדובר בהחלטות הרות גורל, אשר יכולות להפוך בקלות למורכבות, לכן מומלץ וחשוב להתייעץ עם יועץ משכנתא מקצועי, אשר ידע לכוון אל עבר עסקת המשכנתא המשתלמת ביותר.

 

כיצד ניתן לקבל את הכסף?

ישנן שלוש דרכים מרכזיות בהן ניתן לקבל את הכסף באמצעות משכנתא פנסיונית:

  1. משכורת חודשית: באמצעות אפשרות זו, ניתן לקבל את הכסף ממש כמו משכורת חודשית, בה ניתן לעשות שימוש למגוון רחב של צרכים שונים.
  2. קבלת סכום סך ההלוואה בפעם אחת: בדרך כלל אפשרות זו נפוצה במיוחד בקרב מי שמעוניין לעזור לילד למימון חתונה, רכישה של נכס נוסף, שיפוץ הבית וכדומה.
  3. מסלולים נוספים: גופים בנקאיים מציעים היצע עשיר ומגוון של אפשרויות שונות כמו שילוב של מסלולים וכדומה. כמו כן, בכל אחת מן האופציות הקיימות, מומלץ ליצור קשר עם יועץ משכנתא מקצועי, פרטי, אשר מתמחה בתחום, ויכול לעזור לכם למצוא את המסלול הטוב ביותר, בהתאם לצרכים שלכם ולמצבכם הפיננסי.